onsdag den 6. maj 2015

60

                              Otavalo

I er overalt, hvorhen jeg end vender mig. Med jeres fremstrakte hænder, prikken på skulderen, skrivelser og formularer, krav og pligter, og så er der de lange to-do-lister. Og du bør forresten, og en aftale er en aftale. Ellers giver I mig dårlig samvittighed, et skidt omdømme, tager mine dagpenge og giver mig en bøde. For I kan godt skrue bissen på og sige det med store bogstaver, hvis det skulle komme til det. For det står der på jeres to-do-liste, at I skal, hvis jeg ikke makker ret og afleverer biblioteksbøgerne til tiden. Så jeg kan ikke bare lukke øjnene, glemme jer, fortie jer, fjerne jer fra mit synsfelt. Også I er fanget i hamsterhjulet, holdt fast af virkelighedens krav. Frem med hånden. Ellers vanker der et rap over fingrene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar